Bericht bestuur en online training

  • -

Bericht bestuur en online training

Category : Bestuur , Nieuws

Zoals woensdag 14 oktober jl. is gemeld heeft het bestuur van de BRC besloten om tot nader bericht alle trainingen te cancelen i.v.m. het Covid-19 virus.

De Algemeene Ledenvergadering (ALV) die gepland stond op maandag 19 oktober komt ook te vervallen. De ALV zal schriftelijk worden gehandeld. Er zullen geen nieuwe besluiten worden genomen behalve het toetreden tot het bestuur van Merieke Beukeboom als penningmeester. Zij volgt Els Meijers op. Als vijfde lid treedt Suzan Stougie toe tot het bestuur.  Zonder tegenbericht van de leden (reageren voor 24-10-2020) zal deze voordracht door het bestuur bindend zijn. Aan alle formaliteiten behorend bij een ALV is voldaan. Leden die inzage willen in de stukken kunnen contact opnemen met de voorzitter. Het bestuur hoopt dat we zo snel mogelijk weer veilig kunnen sporten.

Bestuur BRC

Mark Hilberts
(voorzitter)

ONLINE TRAINING

Maar … dat betekent natuurlijk niet dat we stil hoeven te zitten. Hieronder vinden jullie een online loop /wandel- en coretraining ‘ uit de oude doos’ .

 Voor de hardlopers en de wandelaars

  • Loop 10 minuten heel rustig in
  • Doe eventueel oefeningen om de spieren te rekken
  • Ren of wandel 10 keer 1 minuut in een hoog tempo (iets harder dan je wedstrijdtempo op de 5 of 10 km)
  • Neem tussendoor telkens 1 minuut rust waarbij je als hardloper de helft wandelt en de tweede helft dribbelt en als wandelaar het tempo flink laat afnemen.
  • Loop na de 10 herhalingen in een rustig tempo minimaal 10 minuten uit.

Wanneer je geen manier hebt om de tijd makkelijk bij te houden, kun aan de hand van hectometer paaltjes lopen. In plaats van 1 minuut, ren je dan telkens 200 meter (lopers die 11 km/uur kunnen lopen) of 100 meter (de overige lopers) . De rust bestaat uit 50 meter wandelen en het dribbelen van de volgende 50 meter (beetje op gevoel) .

Voor de corestability;

Zorg voor een timer van 45 sec!

  1. Doe drie keer een minuut jumping jacks of touwtjespringen als warming up
  2. Plank 3x 45 sec
  3. Ga op de grond zitten met je benen gebogen, voeten op de grond en ga met je bovenlichaam rustig achteruit (zover comfortabel is) en wat sneller weer terug naar zit. Herhaal de beweging. Doe deze oefening 45 sec
  4. Doe 3 series burpees; de eerste keer 8 burpees achter elkaar , de tweede keer 4x en de laatste keer 2 x. Herhaal deze reeks nog een keer.
  5. Lunge skip; Ga staan; stap met je linkerbeen naar achteren uit(knie bijna naar de grond). Kom in één beweging in ooievaarstand staan (dus op je rechterbeen met linker knie voor hoog). Herhaal de beweging met rechts naar achteren. Doe dit 45 sec in een laag tempo (het gaat om de balans!)
  6. Ga liggen op je buik, armen gestrekt naar voren. Kom rustig omhoog met je bovenlijf en benen en ga weer naar beneden. Herhaal deze beweging 45 sec.

core 17 okt

Je kunt bovenstaande workout nog een keer in zijn geheel herhalen.

VEEL TRAININGSPLEZIER!!


Laatste berichten

Inschrijf- en machtigingsformulier

Sponsors

Get the Flash Player to see the slideshow.