De BRC trainingen worden weer gedeeltelijk gestart.

  • -
juigend

De BRC trainingen worden weer gedeeltelijk gestart.

Category : Nieuws

Vanaf volgende week woensdag 20 mei zal de BRC loop- en wandeltrainingen weer opstarten.
Helaas kunnen de corestability trainingen dit seizoen niet meer georganiseerd worden. De sporthal is gesloten en buiten aan de slag is vanwege de knutten niet mogelijk.
We zullen ook komende tijd iedere twee weken een coretraining op de site blijven aanbieden.

Het opstarten van de loop en wandeltraining gebeurt in fases.

De eerste fase bestaat uit drie wandel/looptrainingen vanuit huis*, zodat we groepsvorming voorkomen. Hieronder volgt eerst de opzet voor de hardlopers en daarna die voor de wandelaars.
*lopers die ver van de route wonen, kunnen hun fiets/auto ergens langs Overmeerse weg parkeren en de ronde starten.

Voor de hardlopers.

De trainingsronde is;

een rondje  ‘Spiegelplas ‘  met de klok mee = eerst richting Weesp
of
een rondje ‘ kleine eiland’ met de klok mee = eerst langs de Vecht.

Als loper start je vanaf huis individueel of met max 1 medeloper tussen 19.55 en 20.10 uur.

20 mei: Je loopt de ronde in één lekker tempo.

  • Na afloop van de ronde ga je direct weer naar huis.
  • Enkele trainers zullen ook deze route lopen en zorgen voor de nodige aanmoedigingen…. .
  • Om 20.15 uur lopen 2 BRC trainers als bezemwagen de ronde na.

Op 27 mei en 3 juni kunnen dezelfde rondes gelopen worden volgens hetzelfde principe; vanuit huis met max 1 loopmaatje.
Tijdens deze twee trainingen zullen er op beide rondes onderweg verschillende opdrachten gegeven worden. Ook nu geldt weer; starten tussen 19.55 en 20.10 uur vanaf huis en na afloop direct weer naar huis.

  • Tijdens het lopen zul je vast andere BRC’ers inhalen of zelf ingehaald worden.
  • Geef elkaar de ruimte en zorg voor 1 ½ meter afstand.
  • Zorg er ook voor dat je de 1 ½ meter t.o.v. van je loopmaatje houdt.
  • Wijs elkaar hier ook op. Uit ervaring weten we dat de aandacht hiervoor na verloop van tijd verslapt….

Na deze 3 weken volgt de volgende fase in de training. Hierover zullen we via de site t.z.t. berichten.
Als stip op onze loophorizon hebben we de midzomerloop op 1 juli; een gezellige afsluitende loop van 2 ½ of 5 km. BE PREPARED!!

Voor de wandelaars:

Voor de wandeltraining gelden dezelfde principes als voor de hardlooptraining hierboven met dien verstande dat er gewandeld wordt op de zaterdagen 23, 30 mei en 6 juni met een start tussen 8.30 en 9.00 uur. Dus ook vanaf huis met max 1 wandelmaatje ! 

Tijdens alle trainingen houden we de richtlijnen van de overheid en het protocol van de atletiekunie in acht. Dit betekent:

Blijf thuis als:

  • je één van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoest, benauwdheid of koorts.
  • iemand in jouw huishouden koorts (vanaf de 38C°) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je weer sporten.
  • iemand in jouw huishouden positief getest is op het coronavirus. Pas 14 dagen na het laatste contact met deze persoon kun je naar buiten

Tijdens de training:

  • Houd 1,5 meter afstand van andere lopers
  • Hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes.
  • Vermijd het aanraken van je gezicht.
  • Schud geen handen.
  • Wijs andere lopers zonodig op de afspraken

Na de training;

  • Was je handen

We wensen jullie allemaal weer heel veel trainingsplezier! 

Het bestuur en de trainers


Sponsors

Get the Flash Player to see the slideshow.

Inschrijf- en machtigingsformulier