Alle trainingen en activiteiten BRC afgelast. Online trainingschema aangeboden

  • -
core stability afbeeldingen

Alle trainingen en activiteiten BRC afgelast. Online trainingschema aangeboden

Category : Bestuur , Nieuws

Vanwege het Coronavirus heeft het bestuur besloten alle activiteiten van de club per direct te staken tot en met 31 maart.
Dat betekent dat de trainingen geen doorgang zullen vinden en de geplande jaarvergadering op woensdag 18 maart niet doorgaat.

We gaan online!

Dat betekent niet dat de BRC slapende is. We geven jullie graag wat trainingstips voor komende week. Houd uiteraard wel de algemene richtlijnen m.b.t. de gezondheid in de gaten, maar zolang het kan: blijf lopen en houd je weerstand, conditie en humeur op peil!

Voor deze week hebben we de volgende trainingen bedacht: 

Voor de hardlopers

  • Loop 10 minuten heel rustig in
  • Doe eventueel oefeningen om de spieren te rekken
  • Loop 10 keer 1 minuut in een hoog tempo
    (iets harder dan je wedstrijdtempo op de 5 of 10 km)
  • Neem tussendoor telkens 1 minuut rust waarbij je de eerste helft wandelt en de tweede helft dribbelt.
  • Loop na de 10 herhalingen in een rustig tempo minimaal 10 minuten uit.

Wanneer je geen manier hebt om de tijd makkelijk bij te houden, kun aan de hand van hectometer paaltjes lopen. In plaats van 1 minuut, ren je dan telkens 200 meter (lopers die 11 km/uur kunnen rennen) of 100 meter (de overige lopers) . De rust bestaat uit 50 meter wandelen en het dribbelen van de volgende 50 meter( beetje op gevoel) .

 

Voor de core stability

Zorg voor een timer van 45 sec! (zie ook afbeeldingen onder dit bericht)

  1. Doe drie keer een minuut jumping jacks of touwtjespringen als warming up
  2. Plank 3x 45 sec
  3. Ga op de grond zitten met je benen gebogen, voeten op de grond en ga met je bovenlichaam rustig achteruit (zover comfortabel is) en wat sneller weer terug naar zit. Herhaal de beweging. Doe deze oefening 45 sec
  4. Doe 3 series burpees; de eerste keer 8 burpees achter elkaar , de tweede keer 4x en de laatste keer 2 x. Herhaal deze reeks nog een keer.
  5. Lunge skip; Doe dit 45 sec in een laag tempo (het gaat om de balans!)
    Ga staan; stap met je linkerbeen naar achteren uit (knie bijna naar de grond).
    Kom in één beweging in ooievaarstand staan (dus op je rechterbeen met linker knie voor hoog).
    Herhaal de beweging met rechts naar achteren.
  6. Ga liggen op je buik, armen gestrekt naar voren. Kom rustig omhoog met je bovenlijf en benen en ga weer naar beneden. Herhaal deze beweging 45 sec.

Je kunt bovenstaande workout nog een keer in zijn geheel herhalen.

 

Laat ons meebeleven hoe je je training hebt uitgevoerd. Stuur een leuke foto of een grappig filmpje van jouw training. De leukste foto’s/filmpjes zetten we dit weekend op de site.

Volgend weekend volgt tevens een nieuwe training!

VEEL TRAININGSPLEZIER!!

Het bestuur en de trainers

core stability afbeeldingen


Laatste berichten

Inschrijf- en machtigingsformulier

Sponsors

Get the Flash Player to see the slideshow.